Dopřejte si čas pro sebe, aneb hledejte pozitiva i v karanténě

Dostatečný pohyb, zdravá a vyvážená strava, spánek. Neustále dokola opakující se rady a tipy, jak posilovat imunitu a psychiku. Ale i tyto triviální rady spousta lidí podceňuje nebo je odbývá. I malými krůčky můžete dojít daleko.

„Nedostatkem pohybu nevybíjíme svou energii, jsme v napětí a pak nemůžeme usnout. Přitom spánek je jedním z hlavních faktorů při boji se stresem.“

Máme čas sami pro sebe, tak ho využijme

Nečekejte na další pondělí a zkuste nepoužívat slovíčko „potom“. Ten správný čas je teď. Dnešní doba je natolik uspěchaná a vyčerpávající, že když najednou máme čas jen na sebe, kolikrát nevíme, jak s ním naložit. Kdy naposledy jste měli po práci čas si sednou s knížkou v ruce u krbu, naložit se do vany, zahrát si s dětmi společenské hry a vědět, že nikam nespěcháte? Krásný pocit, že? Bohužel, dnešní doba nám téměř ani neumožňuje pořádně vypnout, a to se negativně odráží na psychickém zdraví lidí.

Karanténa zase skončí, vše se vrátí do zaběhnutých kolejí a my si můžeme uvědomit, že jsme promrhali příležitost pracovat na sobě a užívat si jeden druhého. Berte to jako příležitost něco ve svém životě změnit, zpomalit a hledat radost i v každodenních maličkostech.

„Každá krize jednou skončí, třeba život nebude stejný jako doposud, ale objeví se nové možnosti a další příležitosti.“

Co dělat v karanténě a nezbláznit se?

1)  Domácí wellness

Jestli čtete tento článek, věříme, že jste nadšenci do saunování stejně jako my. Ale co teď, když nám vše dočasně zavřeli? Improvizujte! Jestli máte doma místo, tak investujte do domácí sauny. 😊 Nebo si jen zapalte svíčky, pusťte si relaxační hudbu a naložte se do vany.

Domácí wellness ve vaně

2)      Čas na rodinu

Jak moc znáte život vašich dětí, partnera? Co si uvařit nebo upéct něco dobrého, posadit se a udělat si krásný společný večer plný vykládání a naslouchání druhému? Nebo vytáhněte deskovky, které vám leží roky ve skříni a jen se na ně práší, prohlédněte si fotky ze společných dovolených či si uspořádejte filmovou noc. Uvidíte, že klid a dobrá nálada se záhy dostaví. Přece jen, nejste na to sami.

3)      Čas v přírodě

Karanténa neznamená, že nesmíte ani na krok z domu! Vyjděte si do parku, do přírody, pokud máte možnost, zajeďte si na chatu. Změna prostředí, byť jen na chvíli, vám zaručeně prospěje. Znáte například okolí svého bydliště? Třeba budete překvapeni, že kousek za barákem máte les nebo park a vy o tom ani nevíte.

4)      Digitální detox

Jak zůstat pozitivní a dobře naladěni, když z každé strany přijímáme tok tisíce informací, katastrofických scénářů a konspiračních teorií? Otevřete internet, vidíte počty nakažených, pustíte televizi a tam to stejné. Sociální sítě nevyjímaje. Jste doma s partnerem, s dětmi, každý je na mobilu nebo počítači. Co to na chvíli odložit, vypnout a udělat si mediální detox?

Odložíte telefon a stále máte nutkání být mu na blízku? Nebo vám pípne upozornění a hned se jdete podívat, kdo vám píše nebo zkontrolovat, zda na tom „fejsbůku“ není nějaká novinka? Zkuste se zbavit závislosti a tento digitální detox si opravdu naplánovat. 😊

Digitální detox jako forma relaxace

5)  Naučte se nové věci

Chcete se naučit španělsky, rusky nebo jakýkoliv jiný jazyk, ale pořád to odkládáte na „potom“? Jak už jsme zmiňovali na začátku, ten správný čas je TEĎ. Kdy jindy než teď začít se věnovat studiu. Nebo se už dlouho třeba chystáte naučit japonskou kuchyni, kterou váš partner miluje.

 

A jak v době karantény relaxujete vy? Klidně nám napište do komentářů a sdílejte své rady a zkušenosti.

Těšíme se na vás a doufáme, že brzy si budete moci znovu užít hvězdného saunování ve WELLNESS ORION.

Zjistěte, co vše se u nás děje.
Sledujte nás na FACEBOOKU a INSTAGRAMU.